Mikroskop stereoskopowy szkolny

Przygotowywaliśmy szkolną pracownię fizyczno – chemiczną. Najpierw musieliśmy określić, jaki sprzęt będzie nam potrzebny. Oprócz różnego rodzaju szkiełek, probówek i menzurek złożyliśmy także zapotrzebowanie na mikroskopy. Oczywiście chciałoby nam na tym, aby było ich jako najwięcej, bo działania z ich użytkowaniem bardzo podobają się młodym i są takiego sposobie innowację dydaktyczną.

 

Kiedy szefostwo zapoznało się z znajomym zamówieniem, od razu pojawiły się problemy. My w naszej specyfikacji wskazaliśmy nie tylko część potrzebnego sprzętu, lecz też wymieniliśmy mikroskopy dużej firmy. Wiedzieliśmy, że dostarcza ona sprzęt wysokiej jakości, ale nie droższy z drugich otwartych na placu. Także tegoż właśnie dyrekcja nie chciała uznać, argumentując, że można jednak kupić sprzęt w czystszej cenie. My z pory nie chcieliśmy ustąpić. Przecież doskonale wiadomo, że dzieciaki niekoniecznie mogą się delikatnie obchodzić ze sprzętem, a mikroskopy naprawdę łatwo jest zepsuć czy uszkodzić. Wystarczy zgubić czy potłuc szkiełko albo przez niewłaściwy chwyt oderwać soczewkę a już szkoda gotowa. A jeżeli grali na sprzęcie lepszej firmy, mielibyśmy z niej gwarancję również na uszkodzenia mechaniczne, oczywiście w ścisłym zakresie, ale lepsze to niż nic.
Dyrekcja rozważyła nasze argumenty i kończyć wyraziła zgodę, by zakupić mikroskopy, o które wchodzili. Z kolejnym zamówieniem nie było podobnych problemów, zatem szybko wysłaliśmy listę potrzebnych pracy do firmy i wyglądali na przesyłkę. Po jej wzięciu sprawdziliśmy, czy nic się nie zniszczyło po drodze, a potem zaczęliśmy wyposażać pracownię. Zaraz po kilku dniach ważna było wygrać z innych prac. Mikroskopy zrobiły popularność wśród naszych uczniów. Na każdej lekcji dzieciaki dopytywały, czy dziś będzie ważna zastosować ten sprzęt i ewentualnie można coś sobie szybko obejrzeć.
Pokazało się, że obrany przez nas sprzęt wykonywa się doskonale, nie psuje się, a ewentualne drobne uszkodzenia można łatwo naprawić. Mikroskopy, które wybraliśmy, świetnie przyczyniły się w dalszej pracy dydaktycznej.